Färdig bakadt!

Det tog ju inga tider att baka, jag gjorde pitabröd eftersom det inte krävdes så många ingredienser... Det ända jag behövde köpa hem var ett pkt jäst som kostade sådär 1.50. HAHA



Först gjode jag lite plats på diskbänken så ja kunde lägga upp den feta skärbrädan och börja blanda allt.



Sen var det bara att börja blanda, mjöla och knåda. :) Härligt! När det var klart så skulle bullarna bara kavlas och in i ugnen 2 - 3 minuter.



Och så blev dom såhär fina! Det kändes riktigt mysigt att stå och baka idag, jag borde börja göra det oftare för det är något jag verkligen trivs med att göra! Man kanske skulle söka praktik på ett riktigt bageri ändå? Älskar ju när man kände doften av nybakta limpor på väg till skolan på hösten när jag gick på mellanstadiet. Mys mys! Det var inte igår det. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0